دو کاربرد جدید از مموری فوم پلی یورتان

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳

زین‌های جدید که با استفاده از مموری فوم پلی یورتان تولید شده‌اند نسبت به انواع مشابه سنتی دارای خواص کشسانی بالاتری بوده و با برگشت پذیری آرام تر موجب دفع حداکثری ضربه و فشار را فراهم می‌آورند. استفاده از این زین‌های جدید موجب گردش بیشتر خون در نشیمن‌گاه دوچرخه سواران و بروز دیرهنگام‌تر احساس خستگی در آن‌ها می‌شود.

تقریبا روزی نیست که کاربردهای جدیدتری از انواع فوم های پلی یورتان در اخبار و رسانه ها مشاهده نکنیم. خواص منحصر به فرد فوم  پلی یورتان در کنار فرایند های ساده قالب گیری این فوم ها نسبت به سایر انواع پلیمر ها، موجب گسترش روزافزون استفاده از آن‌ها شده است. در میان فوم های پلی یورتان شاید مموری فوم پلی یورتان یکی از انواع منحصر به فرد باشد که اتفاقا در ایران نیز بسیار به آن کم توجهی شده است. مموری فوم پلی یورتان با قابلیت برگشت پذیری بالا و در عین حال آهسته و آرام خواص بسیار ویژه ای را در اختیار کاربران علی الخصوص در کاربردهای لوکس قرار می‌دهد. در ادامه به دو کاربرد جدید از مموری فوم پلی یورتان می پردازیم.

کلیک بی صدای موس‌های رایانه با یک تکه کوچک مموری فوم پلی یورتان

احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام کار با رایانه در محیطی ساکت و بدون صدا، صدای جزئی کلیک موس که در موارد عادی اصلا به گوش نمی رسد، آزار دهنده و تحریک پذیر باشد. یا شاید گاهی خواسته باشید در حالی که برخی عزیزانتان خواب هستند از رایانه استفاده نمایید، در چنین شرایطی است که صدای کلیک موس در قالب صدایی ناهنجار و آزاردهنده که آرامش ما و اطرافیان را خدشه دار می کند به نظر می رسد. اگر می خواهید موسی بی صدا داشته باشید، نیاز به هیچ ابزار خاصی برای مونتاژ نیست، موس شما به تکه کوچکی از فوم های حافظه دار یا همان مموری فوم پلی یورتان برای بی صدا شدن نیاز دارد.

memory-foam-in-mouse

به تازگی موس های جدیدی وارد بازار یارانه  شده‌اند که کلیک کردن و کار با آن ها کاملا بدون صدا و صامت می باشد. این موس ها به شما امکان آرامش بیشتر در هنگام کلیک های متعدد را می دهند و شما می توانید در فضاها و امکانی که نیاز به سکوت مطلق می باشد از رایانه خود راحت تر و آسوده تر استفاده نمایید.

زین‌های جدید دوچرخه با تکنولوژی مموری فوم

جدیدا شرکت دوچرخه سازی سِله رویال در ایتالیا با استفاده از مموری فوم پلی یورتان زین‌های جدیدی را با قابلیت برگشت‌پذیری بسیار آرام و متناسب با ارگونومی بدن دوچرخه سواران راهی بازار کرده است.

این شرکت مدعی است که زین‌های جدید که با استفاده از مموری فوم پلی یورتان تولید شده‌اند نسبت به انواع مشابه سنتی دارای خواص کشسانی بالاتری بوده و با برگشت پذیری آرام تر موجب دفع حداکثری ضربه و فشار را فراهم می‌آورند. استفاده از این زین‌های جدید موجب گردش بیشتر خون در نشیمن‌گاه دوچرخه سواران و بروز دیرهنگام‌تر احساس خستگی در آن‌ها می‌شود.

memory-foam-in-saddle