کاهش ۲۵ درصدی مصرف انرژی با درزگیر پلی یورتان

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲

تنها با یک سرمایه گذاری مختصر در درزگیر پلی یورتان و اندکی زحمت و تلاش صاحبان منازل مسکونی می توانند مصرف انرژی را کاهش داده و ضمن بهره مندی از کاهش هزینه های انرژی مصرفی خانواده خود به نوبه خود در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای سهیم شده و محیط زیستی سالم برای خود و دیگران به ارمغان آورند.

بررسی میزان انرژی مصرفی در منازل مسکونی نشان می دهد که با مصرف درزگیر پلی یورتان به منظور درزبندی در خانه های مسکونی موجب صرفه جویی ۲۵ درصدی در مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش این مکان ها می شود.

در سال ۱۹۵۵ متخصصان و محققان شرکت بایر (موسسه LLC) با استفاده از ۱۴ بسته از درزگیر پلی یورتان خانه ای را در حومه پیترزبورگ درزبندی کرده و آن را از نظر میزان انرژی مصرفی مورد مطالعه قرار دادند که نتایج قابل ملاحظه ای و حیرت آوری حاصل شد.

نتایج این تحقیق نشان داد که در جریان تست درب دمنده در این مطالعه، استفاده از درزگیر پلی یورتان موجب ۲۵ درصد کاهش در مصرف انرژی گردید.

درزگیر پلی یورتان

۲۰ سال صرفه جویی در انرژی از طریق استفاده از درزگیر پلی یورتان معادل با مصرف دائم انرژی توسط یک لامپ ۶۰ وات به مدت ۱۲٫۷ سال می باشد که این خود آثار مثبتی همچون جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای و معادل عملکرد ۳۲ هکتار جنگل در کاهش این گازها است.

با توجه به قیمت درزگیر پلی اورتان و محاسبات حاصل از نتایج این مطالعه عملی، دوره بازگشت سرمایه کمتر از ۴ ماه موجب جذابیت فراوان این درزگیرها در اقتصاد خانواده دارد.

درزگیر PU

دکتر جانسون از محققان  موسسه LLC معتقد است:

تنها با یک سرمایه گذاری مختصر در درزگیر پلی یورتان و اندکی زحمت  و تلاش صاحبان منازل مسکونی می توانند مصرف انرژی را کاهش داده و ضمن بهره مندی از کاهش هزینه های انرژی مصرفی خانواده خود به نوبه خود در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای سهیم شده و محیط زیستی سالم برای خود و دیگران به ارمغان آورند.

نویسنده : Iran PU