- - http://iranpu.com -

کاربرد پلی یورتان در تولید توپ های گلف

توپ های گلف معمولا شامل یک پوسته سخت با یا یک هسته رزینی با پوششی از سورلین یا لاتکس طبیعی می باشد. کاربرد پلی یورتان در تولید توپ های گلف موجب احساس نرمی و کنترل بیشتر بر توپ می شود. همچنین هسته توپ گلف می تواند حاوی یک غشاء مایع مانند باشد.

لایه های دیگر مانند لایه گوشتی و سایر لایه های شکل دهنده می توانند زیر لایه نهایی افزوده شوند.

کاربرد پلی یورتان در توپ گلف

کاربرد پلی یورتان در توپ گلف

کاربرد پلی یورتان در تولید توپ های گلف

اغلب توپ ها گلف در طراحی های دو، سه و چهار لایه طراحی و تولید می شوند. توپ های گلف سه لایه به صورت عمومی از پلی یورتان به عنوان لایه درونی آن استفاده می شود.

نوع پلی یورتان مورد استفاده در توپ های گلف، پلی یورتان الاستومری گرماسخت می باشد که اصطلاح بازار TPU [1] الاستومری نامیده می شود.

توپ های تولید شده از این نوع پلی یورتان نرمتر بوده و در طول زمان ضمن دوام و استحکام سایشی بالاتر نرمی و انعطاف پذیری خود را حفظ می کنند.

لازم به ذکر است که در مورد کاربرد پلی یورتان در تولید توپ های گلف ثبت اختراع های متععدی در ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که کاربرد پلی یورتان [2] در لوازم ورزشی از طرف شرکت های مطرح تولید لوازم ورزشی در دنیا در سال های اخیر شتاب بسیار بالایی گرفته و موجب رونق کاربرد پلی یورتان در سایر محصولات و لوازم جانبی نیز شده است.

کاربرد پلی یورتان در توپ های گلف

کاربرد پلی یورتان در توپ های گلف