- - http://iranpu.com -

چکش پلی یورتانی برای طلا و جواهرسازی

هی مرد، این یک چکش هیدرولیکی هست

زمانی که فیل پویر، کارمند بخش تحقیق و توسعه شرکت BonnyDoon چکش پلی یورتانی جدید ساخته شده در این واحد را به رئیس شرکت نشان داد، رئیسش از امکانات این چکش برای ساخت جواهرات متعجب شد و گفت: ” هی مرد، این یک چکش هیدرولیکی است”.

زمانی که فیل در نخستین نمایشگاه تجاری سال، نمونه چکش سنگین شکل دهنده پلی یورتانی را به شرکت کنندگان نشان داد، بیشتر آن ها از امکانات جدید این چکش پلی یورتانی بسیار تعجب کردند، این تعجب زیاد هم دور از باور نبود زیرا پیش از این جواهرسازها از چکش های پلاستیکی برای شکل دهی جواهرات ساخته شده استفاده می کردند.. چکش شکل دهنده پلی یورتانی بانی دون نسبتاَ شبیه یک چکش پلاستیکی رنگارنگ می باشد.

پلی یورتان هیدرولیک و غیر قابل تراکم

زمانی که ما در مورد سیستم هیدر ولیک فکر می کنید ممکن است که در مورد “آرواره های زندگی” در  سیستم ترمز ماشین خود فکر کنید. ممکن است شما به سایر تجهیزات که بخشی از توان واردشده دستی یا الکتریکی-را به نیرویی که چندین برابر تبدیل می کنند، فکر کنید. دانش هیدرولیک ها، منشع در این دارد که برخی مایعات نمی توانند فشرده شوند. زمانیکه شما آنها را در محفظه ای قرار می دهید و به آنها فشار وارد می کنید ، مایع خود را به هرجهتی که راه دررویی رابرایش ایجاد کند ترک می کند، مانند فک های عظیم و یا حل دادن ترمزها در مقابل چرخ های ماشین برای نگهداشتن آن.

همانند مایعات مورد استفاده در تجهیزات هیدرولیک، این نوع پلی یورتان یک جامد غیر قابل فشرده شدن می باشد و در یک سیستم هیدرودینامیک بیشتر شبیه یک مایع عمل می کند زمانی که فشار به آن وارد می شود. یورتان فشرده نشده، در نتیجه به هرجهتی که برای آن باز باشد روانه می شود. سپس بعد از حذف نیروی اعمال شده، پلی یورتان به سایز و شکل اولیه خود بر می گردد.

این برای شکل دهی فلزات چه معنایی دارد؟

ویدئوی زیر را ببینید. شما میبینید که زمانی که چکش پلاستیکی با هر ضربه فشرده می شود، بخشی از توان را در ضربه تلف می کند. پلی یورتان در طول و اطراف فلزی که قرار است شکل داده شود، چرخیده و نیرو را منتقل می کند.

مقایسه ضربات چکش ها

چکش پلی یورتانی

یک چکش پلی یورتانی و یک چکش پلاستیکی بر روی سطوح synclastic و anticlastic.

نتایج نشان داده که یک ضربه از چکش پلی یورتانی سطح بیشتری از فلز را در مقایسه با چکش پلاستیکی تحت تاثیر قرار می دهد. در نتیجه شما برای اتمام کار خود نیاز به تعداد ضربات کمتری خواهید داشت.  و پلی یورتان فلز را نخراشیده و یا اثری از چکش برجای نمی گذارد. همچنین شما می توانید فلزی که دارای بافت است را بدون اینکه به بافت آن آسیبی برسانید  شکل دهید.

فیل می گوید: ” پلی یورتان نرم تر مناسب برای شکل دهی بسیاری از حجم ها می باشد اما نمی توان با آن جزئیات بسیار ریز را به خوبی شکل داد. برعکس پلی یورتان سخت تر می تواند جزیات کوچک را ایجاد کرده ولی نمی تواند حجم های بزرگ را به خوبی شکل دهد. من چکش نرم را برای شکل دهی فلزات نازک استفاده می کنم در نتیجه با هر ضربه بیشتر فلز شکل داده خواهد شد. و برعکش از چکش با سر پلی یورتانی سخت برای شکل دهی فلزات ضخیم تر استفاده می کنم.”

چکش پلی یورتانی در دو نوع سخت و نرم و سه سایز مختلف، راه حلی برای همه

چکش شکل دهنده ی هیدوریکی پلی یورتانی کمپانی بانی دون در سه سایز مختلف ارائه شده و می تواند تمامی مزایای چکش پلاستیکی و بسیاری مزایای دیگر را دارا باشد. جدیدترین چکش، با سنگینی ۱۶oz به زودی ارائه خواهد شد. اگر در صنعت طلا و جواهرسازی فعالیت می کنید بد نیست که یکی از این چکش ها را تهیه کرده و خاطره کاری مناسبی را با کمک پلی یورتان ها در ذهن خود ثبت کنید.

چکش پلی اورتانی زرگری