- - http://iranpu.com -

استفاده از پلی یورتان در طولانی ترین تونل ریلی جهان

از پلی یورتان جهت حفظ اطمینان در طولانی ترین تونل ریلی جهان استفاده گردیده است. این تونل ریلی که از زیر کوه های های آلپ در سوئیس می گذرد، توسط سیستم جدید لرزش گیر پلی یورتانی Getzner Werkstoffe حفاظت می گردد.

این تونل ۵۷ کیلومتری که مطابق برنامه ریزی ها در سال ۲۰۱۶ به بهره برداری خواهد رسید، با طیف وسیعی از محصولات پلی یورتانی از جمله ۵۰۰۰ متر مربع پدهای زیره و رویه و نزدیک ۴۰۰ هزار عدد پدهای حفاظتی الاستیک برای لایه های محافظ جانبی که از دو سو با سیستم های پلی یورتان محافظت می شود.

polyurethane_railway_mid

همچنین حدود ۳۰ هزار پد زیره که فشار زیرین  را در طول هر ریل مطابق با آهنگ لرزش ها و با طول عمر بالا تحمل می کنند، توسط شرکت گتزنر در این پروژه به کار برده شده است.

 

استفاده از الاستومرهای پلی یورتان سلول بسته

شرکت گتزنر انواع مختلفی از الاستومرهای پلی یورتان سلول بسته را در هر یک از محصولات مورد استفاده در این پروژه به کار برده است، به عنوان مثال زیره بلوک بتنی در درون تونل که به شکل الاستیک عمل می کند از پلی یورتان الاستومری با خواص شبیه لاستیک تولید شده است.

polyurethane_railway_mid2

تکنولوژی که هلموت برتچ، مدیر مرتبط با این پروژه در شرکت گتزنر از آن به عنوان ویژگی برتر این پروژه یاد می کند و می گوید: “ویژگی این پروژه منحصر به فرد بودن تکنولوژی های مورد استفاده با توجه به طول تونل و تدارکات خاص به کار رفته در آن است.”

مقاومت این پروژه برای استفاده روزانه ۲۵۰ قطار با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (۱۵ دقیقه حرکت در درون تونل) بهینه سازی شده است. محصولات این شرکت آزمون های پیری و مقاومت مکانیکی و فیزیکی را در طول زمان به خوبی پاس کرده اند. لازم به ذکر است که شرکت گتزنر با تجربه ۲۵ سال حفاظت از خطوط ریلی و ۴۰ سال سابقه صنعتی در این حوزه فعالیت می کند.

polyurethane_railway_mid3