- - http://iranpu.com -

کاهش قیمت پلی ال فوم سرد چینی در خاورمیانه

قیمت پلی ال فوم سرد در پیشنهادات جدید شرکت های چینی کاهش یافته است

بنابر اعلام منابع آگاه؛ به دلیل کاهش تقاضا برای پلی ال پایه پلی اتری [1]فوم سرد (flexible) در کشورهای خاورمیانه (مخصوصا کشورهای حاشیه خلیج فارس) برای مواد چینی، پیشنهادات قیمت ارائه شده ضعیف تر و کم رونق تر شده اند.

فعالان بازار معتقدند خریداران در این منطقه از آسیا، در مقادیر خرید خود بسیار با احتیاط عمل می کنند و در بسیار از موارد فقط به اندازه نیازهای کوتاه مدت خود سفارش خرید گشایش می کنند.

پیشنهادات خرید از تامین کنندگان اروپایی کاهش یافته با این تامین کنندگان اروپایی همچنان مشتریان اصلی خود را برای فروش پلی ال حفظ کرده اند.

پلیول

به گفته فعالان بازار؛ پلی ال های تولید کره جنوبی به مقادیر زیادی در این بازار در دسترس می باشد (قیمت ۲۴۰۰ دلار برای هر تن پلی ال بدون هزینه حمل و نقل برای خریدار) که این قیمت نسبت به ماه قبل در حدود ۳۰ تا ۶۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

به تازگی فروشندگان مواد چینی در پیشنهادات جدید قیمت پلی ال فلکس را ۲۲۵۰ دلار برای هرتن با ال سی یک ماهه پیشنهاد داده اند که پس از مذاکره زمان بازپرداخت (LC) با افزودن ۲۰ تا ۳۰ دلار در هرتن تا دوماه نیز قابل افزایش است.

همچنین بنابر اظهار فروشندگان مواد اروپایی؛ قیمت پلی ال برای مواد تولید اروپا ۲۴۰۰ دلار برای هر تن جهت تحویل در خاورمیانه (بدون هزینه حمل و نقل برای خریدار) بیان شده است.