- - http://iranpu.com -

کالیبراسیون دستگاه تزریق فشار پایین پلی یورتان

پرسش شما:

لطفا در رابطه با کالیبراسیون دستگاه تزریق فشار پایین پلی یورتان راهنمایی بفرمایید. (محسنی –شیراز)

پاسخ IranPU:

دستگاه تزریق فشار پایین پلی یورتان [1]  بنا به دلایل مختلف ازجمله تغییر غلظت مواد، تغییر دمای مواد، نوسانات سیستم برقی، گرفتگی مسیر شیلنگ ها و برخی دیگر از موارد ممکن است مقادیر مختلفی از پلی ال و ایزوسیانات را در محفظه میکسر مواد وارد نمایند و این موجب برهم خوردن نسبت ها و انحراف از نسبت تزریق مرجع گردد. بنابراین بهتر است که هرچند مدت یکبار میزان تزریق مواد نسبت تزریق پلی ال به ایزوسیانات چک شود.

دستگاه تزریق فشار پایین پلی یورتان

برای این منظور استفاده از یک ترازوی دقیق در حد دقت اندازه گیری ۱ الی ۵ گرم ضروری می باشد. ابتدا محفظه اختاط و پروانه اختلاط را باز می کنیم. سپس دستگاه را برروی حالت تزریق با زمان حدود ۵ ال ۱۵ ثانیه قرار داده و اماده تزریق می کنید. لیوان ها یا ظروفی را با وزن مشخص در زیر مجاری تزریق پلی ال و ایزوسیانات نگه می دارید.

سپس تزریق را انجام دهید. پس از توزین ظروف پلی ال و ایزوسیانات وزن ظروف خالی را از آن ها کسر کرده و نسبت تزریق پلی ال به ایزوسیانات را ثبت کنید. در صورت انحراف نسبت تزریق میزان دور موتورها را به صورت دستی یا از طریق PLC دستگاه (بستگی به نوع دستگاه شما دارد) تغییر داده و دوباره مراحل را از ابتدا به اجرا می گزارید تا نسبت تزریق دستگاه با نسبت تزریق مورد نظر ما (نسبت گزارش شده در برگه اطلاعات فنی مواد اولیه [2]) متناظر گردد.

توجه فرمایید که در صنایع پلی یورتان در اکثر مواقع نسبت Polyol برابر ۱۰۰ گزارش  می شود و این نسبت Isocyanate هست که در مقادیر متغیر گزارش می گردد.

شما دوستان محترم نیز می توانید از طریق صفحه پرسش و پاسخ [3] سوالات خود را مطرح نمایید. IranPU  تلاش خواهد کرد در حد توان خود به این پرسش ها پاسخ دهد.

 

نویسنده : Iran PU