تیغه پلی یورتانی برای برف روب ها

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۳

عملکرد پلی یورتان بر روی برف تازه و دوغاب های برفی بسیار عالی است. طبیعت مواد یورتانی اجازه می دهد که کاملاَ تیغه به سطح زمین قالب شود. به این علت ایجاد اثر ماله ای می گویند که کارایی در پارو کردن برف تازه یا دوغاب برف به حداکثر می رساند.

.

از کجا تشخیص دهیم که چه تیغه ای برای برف روب ما مناسب است؟

 هنگام خرید یک برف روب، اولین ویژگی که به ذهن خطور می کند به احتمال زیاد بررسی نوع و جنس تیغه برف روب نمی باشد. موردی که احتمالا در آن هنگام به ذهن می رسد، منظره ای از یک برف و بوران تند و با شدت و یک روز طولانی کار برای برف روبی می باشد و اینکه چه مقدار برف را با این برف روب می توان هنگام طوفان و برف جابه جا کرد. اما، لبه های تیغه برف روب و جنسی که این لبه ها از آن ساخته شده اند، با راندمان بسیار بالاییَ می تواند بر روی کارایی پارو کردن شما اثر بگذارد.

برف روب پلی یورتانی

بطور کلای از دو ماده برای ساخت تیغه برشی برف روب استفاده می شود: پلی یورتان و استیل. هرکدام از این دو ماده برای کمک به مشتریان تهیه و تنظیم شده اند و خواص مختلفی دارند. بد نیست به معایب و مزایای هر کدام نظری بیاندازیم.

تیغه های پلی یورتانی

تیغه استیل برف روب احتمال صدمه به درزگیرها، آب بند ها، سایش پوشش ها و آسیب به فضای سبز را بیشتر می کند،

درحالی که تیغه های پلی یورتانی این معایب را نداشته و از این رو استفاده از تیغه های پلی یورتانی برای برف روب ها طرفداران بیشتری دارد.

 تیغه های پلی یورتانی بی صدا هستند. مجتمع های مسکونی، بیمارستان ها و محل هایی که مسیرها در آنها صبح های زود برف روبی می شوند استفاده از تیغه های پلی یورتان را برای برف روب هایشان ترجیح می دهند چراکه بی سرو صداتر از تیغه های فلزی هستند. همچنین لبه های یورتانی تیغه ها لرزش های کابین خودرو برف روب را با کم کردن شدت تماس با سطح زمین کاهش می دهند.

تیغه پلی یورتانی

پلی یورتان بر روی ماسه ها و سنگ ریزه های یخ زده سر می خورد. اگر شما می خواهید یک لایه از برف را بر روی سطح شن ها نگه دارید، تیغه پلی یورتانی می تواند بر روی شن های یخ زده سر خورده و لایه نازکی از برف را بر روی سطح باقی گذارد.

عملکرد پلی یورتان بر روی برف تازه و دوغاب های برفی بسیار عالی است.  طبیعت مواد یورتانی اجازه می دهد که کاملاَ تیغه به سطح زمین قالب شود. به این علت ایجاد اثر ماله ای می گویند که کارایی در پارو کردن برف تازه یا دوغاب برف به حداکثر می رساند.

پلی یورتان اثر ممانعتی را کمتر می کند. کامپوزیت مواد پلی یورتانی، پلاستیکی با دوام،  مخصوص کارهای سنگین، و منعطف می باشد. حتی اگر شما ناگهان به مانعی که پنهان است برخورد کنید، پلی یورتان مانند یک بالشتک فوق العاده عمل می کند. در نتیجه ضربه کمتری به شما و تجهیزات برف روبی شما وارد خواهد شد.

 تیغه های استیل

فلز سخت و محکم است. برای مثال برف روب BOSS، یک فلز مقاوم به سایش به نام را برای تیغه های استیل پیشنهاد داده است تا تیغه ها را سخت تر کرده و در نتیجه طول عمر فرسایش آن ها را افزایش دهد. یک طول عمر فرسایشی بلند تر به این معنی است که نیازی به تعویض سریع و چندباره تیغه ها ندارید. با انتخاب تیغه های ساخته شده از یک استیل با گرید عالی، نه تنها در زمان بلکه در هزینه های مالی نیز صرفه جویی می کنید. فلز از لحاظ ظاهری جذاب است. فلز ظاهراَ سخت، صاف و ساده می آید. برای وانت کامیون ها و کامیون های متوسط، تیغه های اکثر پارو ها فلزی هستند. و اضافه کردن یک تیغه فلزی بسته پارویی را کامل می کند.

فلز با برف ها و یخ های سفت و سخت شده به خوبی عمل می کند. سختی فلز اجازه تراشیدن یخ و برف سفت شده را می دهد. برای هر کسی که با این شرایط سخت روبرو است، استفاده از پارو های فلزی بهترین گزینه است.

حال مقایسه کنید و زمانی که طول عمر فرسایش هر کدام از اینها را مقایسه می کنید، متغیرهای زیادی دخیل می شوند. طول عمر فرسایش وابسته به سطح زمین، شرایط برف، ساعت های استفاده، سرعت راننده، و … دارد. هنگام خرید تیغه های برف روبی چه فلزی و چه پلی یورتانی دقت کنید که جنسی که می خرید چگونه است! چرا که جنس آنها از یک برند به برند دیگر تفاوت دارد. هیچ شکی نیست که هر دوی این مواد سخت بوده و مناسب برای کار هستند. تیغه های پلی یورتانی کمتر آسیب پذیرند، بی صداترند و ممکن است که توانایی شما برای برف روبی در مکان های خاص را افزایش دهند.

برف روب پلی یورتانی

تیغه های برف روبی فلزی سخت تر هستند، و در یخ و برف های سخت بهتر عمل می کنند و مانند یک نیرو مضاعف عمل می کند. با توجه به موقعیت شما، ممکن است که شما هر دو نوع تیغه را انتخاب کنید. خبر خوب اینکه با کمی تلاش می توان لبه ها را با توجه به نیاز خود تعویض کرد.