- - http://iranpu.com -

تجهیزات کنترل کننده آلاینده های ایزوسیانات

میزان آلاینده های ایزوسیانات ، هر دو نوع TDI و MDI می بایست در تمامی منابع کنترل شود. روش جذب سطحی توسط کربن فعال بعنوان یک شیوه مقرون به صرفه، موثر و پاک برای مقابله با چنین آلاینده هایی مورد تایید قرار گرفته است. شرکت اُپوس (Opus) تجهیزاتی را بر پایه کربن فعال برای حذف این آلاینده ها فراهم نموده است. این دستگاه می تواند بسهولت در قسمت تهویه دستگاه تزریق فوم نصب شود.

میزان انتشار گازهای ایزو سیانات از مخازن ذخیره سازی نیز باید کنترل شود. انتشار آلاینده ها در این موارد بدلیل تخلیه مخزن ناشی از فشار پایین مخزن و یا در طی پر و خالی کردن مخزن ها می باشد. بدین منظور ، این شرکت طیف وسیعی از واحدهای شستشوی مخزن بخار را تولید نموده است. همچنین شرکت اُپوس ادعا می کند که دستگاه هایی با ریز فیلترهای خاص را برای کاهش انتشار آلاینده ها در طول لایه های شعله فوم پلی یورتان برای رسیدن به حد قابل قبول تولید کرده است. این شرکت یک سرویس خدماتی کامل را ارائه کرده است، مشروط به اینکه طراحی و ساخت و تعیین مخزن جذب کننده اصلی و کربن فعال نیز از شرکت خریداری گردد. این کار قیمت تجهیزات و همچنین هزینه های مربوط به حمل و نقل را نیز کاهش می دهد. شرکت اُپوس فیلتر ورودی، فن استخراج کننده اصلی و سیستم کنترل را نیز تهیه کرده است.

آلودگی ایزوسیانات

این شرکت همچنین در هنگام نصب و راه اندازی به خریدار کمک میکند. جاذب کربن فعال می تواند تا ۱۰۰ درصد آلاینده های TDI ناشی از فرآیند فوم سازی را حذف کند، که این کار با حداقل نگهداشت قابل انجام است. (برای مثال با شارژ کربن در فواصل پنج ساله). این دستگاه می تواند به راحتی در خط فوم موجود نصب شود و هیچ گونه وقفه و مزاحمتی را در تولید عادی واحد ایجاد نکتد. شرکت فنی اُپوس ، یک شرکت انگلیسی است که تجهیزات و فن آوری هایی را برای صنعت فوم پلی اورتان تهیه می کند.

مدیران و مهندسان این شرکت از سابقه بیش از ۴۰ سال تجربه در طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی بیش از ۵۰۰ سری از ماشین های تزریق فوم انعطاف پذیر (Flexible) و  فوم سخت (Rigid) به شرکت های تولید فوم سراسر جهان برخوردارند. دو شرکت از بزرگترین شرکت های تولید کننده فوم در دنیا تجهیزات کربن فعال شرکت اُپوس در چندین کارخانه فوم سازی خود در اروپا و آمریکا نصب کرده اند.

محدوده تجهیزات معمول اپوس شامل Maxfoam، Vertifoam، Ultima و تهیه فوم با فشار متغیر VPF و همچنین دستگاه پرس فوم سخت و ماشین آلات فوم بلوکی (slabstock)، از جمله محصولات این شرکت می باشد..