استفاده از پلی یورتان در توپ های جام جهانی ۲۰۱۴

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

توپ رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل (بارازوکا) شامل پنج لایه بر پایه مواد اولیه پلی یورتانی طراحی و تولید شده اند.
به گفته روابط عمومی شرکت علوم مواد بایر؛ این مواد به گونه ای طراحی شده اند که در مدت های طولانی شکل و ظاهر توپ ها حفظ گردد.

درلایه بیرونی توپ های رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل از پلی یورتان استفاده شده است که این نوآوری محصول شرکت علوم مواد بایر می باشد.

پلی یورتان در جام جهانی فوتبال

توماس میکایل، مدیر پروژه توسعه توپ های ورزشی شرکت بایر در این رابطه می گوید: توپ رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل (بارازوکا) شامل پنج لایه بر پایه مواد اولیه پلی یورتانی طراحی و تولید شده اند.
به گفته روابط عمومی شرکت علوم مواد بایر؛ این مواد به گونه ای طراحی شده اند که در مدت های طولانی شکل و ظاهر توپ ها حفظ گردد.
جهت افزایش دوام و مقاومت در برابر سایش بارزوکا در عین حفظ قابلیت ارتجاعی بالا، بخش خارجی این توپ ها از سه لایه پلی یورتانی تولید شده اند.

article-2517576-19CE66B500000578-879_634x420

درحالی که سطح توپ های معمولی فوتبال شامل ۱۲، ۱۶ و یا ۳۲ تکه می باشد، بارازوکا یک توپ شش تکه است.

کلید اصلی طراحی این توپ، استفاده از طراحی هندسی قوی با شش تکه یکسان می باشد که این امر، موجب کاهش درزها، دوام بیشتر و جذب آب کمتر این توپ ها گردیده است.
این شش تکه از طریق تکنولوژی جوش حرارتی به یکدیگر متصل گردیده و تولیدکنندگان در تولید آن انواع روش های کنترل حرارتی و شرایط فشاری را رعایت کرده و از چسب های فعال حرارتی سازگار با پلی یورتان استفاده کرده اند.

adidas-brazuca-testing5